خريد فروش اجاره املاك
مشکلات مسکن و گران شدن آپارتمان های مسکونی با رشد جمعیت

به گزارش وبلاگ خرید فروش اجاره املاک

 رکود بازار مسکن و رشد روز افزون جمعیت در شهرهای بزرگ باعث بروز مشکلاتی در زمینه صنعت مسکن می شود. افزایش جمعیت و کاهش ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای بزرگ موجب مشکلات خانوارها برای تهیه مسکن می گردد.

  بیکاری و نداشتن شغل مناسب در شهرهای کوچک موجب مهاجرت بسیاری از خانوارها به شهرهای بزرگ می گردد. بسیاری از افراد برای داشتن شغلی پایدار با درآمدهای بالا به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند. افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ باعث مشکلات مختلفی در زمینه ساخت واحدهای مسکونی می گردد.

متاسفانه به دلیل کمبود کار در شهرستان های کوچک اجاره املاک مسکونی برای زوج های جوان بسیار مشکل ساز شده است. یکی از دلایل رکود بازار مسکن و ساخت و ساز املاک مسکونی را می توان افزایش جمعیت بیکار جامعه دانست.

رشد جمعیت و نداشتن شغل های پایدار و درآمدهای کافی باعث به وجود آمدن رکود مسکن و پایین آمدن میزان خرید و فروش آپارتمان های مسکونی و املاک تجاری گردیده است که این موضوع  نگران کننده است.

در شهرهای بزرگ به دلیل از بین رفتن خاک های حاصل خیز برای ساخت و ساز مسکن و املاک مسکونی و تجاری ساخت و ساز مسکن کاهش یافته است. در نتیجه افزایش جمعیت در شهر های بزرگ و کاهش ساخت و ساز مسکن باعث گران شدن قیمت آپارتمان های مسکونی در این شهر ها می شود.

در شهر تهران به ازای هر فردی زمین شهری 90 متر مربع می باشد. بنابراین با افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ علاوه برگران شدن املاک مسکونی و تجاری شاهد ترافیک های سنگین و آلودگی هوا نیز هستیم.

نداشتن مدیریت صحیح در شهرهای بزرگ باعث از بین رفتن زیبایی محیط زیست و ساخت آپارتمان های مسکونی در مناطقی شده است که روزگاری باغی سرسبز بوده است. ساخت آپارتمان های مسکونی با بی توجهی به مناطق قابل ساخت موجب از بین رفتن سرسبزی در شهرهای بزرگ شده است.

منطقه شمالی تهران که از جمله این مناطق می توان به فرمانیه اشاره کرد، روزگاری پر از کوچه باغ های سرسبز بوده است که با عدم مدیریت صحیح شهری تبدیل به آپارتمان های مسکونی گردیده است.

کلمات کلیدی: افزایش جمعیت، عدم مدیریت صحیح شهری، آپارتمان های مسکونی، ترافیک های سنگین و آلودگی، املاک مسکونی، رکود بازار مسکن، گران شدن املاک مسکونی، شغل های پایدار، درآمد کافی


چهارشنبه جهاردهم 4 1396
(0) نظر
برچسب ها :
X