خريد فروش اجاره املاك
تفاوت گرفتن مالیات از سازندگان خانه های مسکونی در دولت جدید

به گزارش وبلاگ خرید فروش اجاره املاک

گرفتن مالیات از سازندگان خانه ها و آپارتمان های مسکونی از گذشته تا به امروز وجود داشته است. اخذ مالیات از انبوه سازان آپارتمان های مسکونی موضوعی ثابت می باشد و تفاوت در نحوه اخذ مالیات در دوران مختلف می باشد.

اخذ مالیات از انبوه سازان و سازندگان واحدهای مسکونی دارای مزایا و معایبی می باشد. از جمله معایب اخذ مالیات از انبوه سازان را می توان گران شدن آپارتمان های مسکونی نوساز برای جبران هزینه ای که انبوه سازان پرداخت کرده اند دانست.

مزایای اخذ مالیات از سازندگان آپارتمان های مسکونی ان موضوع می باشد که انبوه سازان در ساخت آپارتمان های مسکونی به صورت افراطی اقدام به ساخت واحدهای مسکونی نمی کنند.

در دولت قبل نرخ اخذ مالیات ساخت و ساز مسکن و مجتمع های مسکونی و تجاری یک نرخ کاملا ثابت بود. اما در دولت جدید اخذ مالیات از سازندگان املاک مسکونی به شیوه متفاوت است و یک نرخ ثابت نیست.

در زمینه نحوه گرفتن مالیات از انبوه سازان مجتمع های مسکونی و تجاری ایراداتی وارد شده است. ثابت نبودن نرخ مالیات در دولت جدید موجب قابل مذاکره شدن پرداخت مالیات شده است که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات مختلفی می گردد.

نکته دیگر که در مورد اخذ مالیات ساخت و ساز مسکن به آن اشاره شده و قابل ایراد است این موضوع می باشد که شرکت های خرد تر نسبت به شرکت های بزرگ مالیات کم تری بپردازند. این موضوع باعث کاهش ساخت واحدهای مسکونی از سوی شرکت های بزرگ می شود و در نتیجه ساخت آپارتمان های مسکونی با کیفیت پایین رونق پیدا می کند. افزایش مالیات شرکت های بزرگ در بخش ساخت آپارتمان های مسکونی و مجتمع های تجاری موجب نارضایتی آن ها از این موضوع شده است.

با توجه به این موضوع که ساخت ساختمان ها تا سه سال اول ساخت شامل پرداخت مالیات می باشند، این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی در زمینه خرید و فروش آپارتمان ها و واحدهای مسکونی به شیوه های غیر متعارف و غیر قانونی گردد.

کلمات کلیدی: نرخ مالیات، خرید و فروش آپارتمان ها و واحدهای مسکونی، ساخت مسکن، آپارتمان های مسکونی، پرداخت مالیات، کاهش ساخت واحدهای مسکونی، انبوه سازان، سازندگان واحدهای مسکونی


چهارشنبه جهاردهم 4 1396
(0) نظر
برچسب ها :
X