خريد فروش اجاره املاك
متن تصویب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی

مورخ 95.11.27 در پی پیشنهاد 95.10.6 سازمان برنامه بودجه کشور، هیات وزیران در جلسه ای پیشنهاد مطورحه را تصویب نموده و مصوبه ی حاضر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ارگان های دیگر ابلاغ گردید. جهت حمایت دولت برای تامین مسکن گروه های کم درآمد دو طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی در قالب موارد زیر، تایید گردید و مسئولیت اجرای آن، به عهده ی بنیاد مسکن گذاشته شده است. در ذیل خلاصه ای از اهم موارد متن ابلاغی به رویت می رسد:

مسکن حمایتی (کمک به ساخت مسکن ملکی و کمک بالاعوض)

بانک مرکزی موظف گردیده است برای اعطای تسهیلات مسکن، بانک عامل را انتخاب نماید.

در صورت وجود متقاضی خرید مسکن مهر برای واحدهای مسکونی بدون متقاضی، برای هر واحد مسکونی معادل 7 میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می گردد.

مسکن اجتماعی (پرداخت کمک اجاره و وام قرض الحسنه، کمک به ساخت و ساز مسکن استیجاری)

برای کلیه ی افرادی که خواهان ساخت و ساز در زمین مسکونی خود هستند و تمایل به ساخت واحدهای مسکونی استیجاری دارند، که نرخ های اجاره ترجیحی و در قالب توافق با بنیاد مسکن می باشد، برای هر واحد مسکونی تا دو برابر سقف تسهیلات اعطا می گردد.

وزارت راه موظف است برای تامین زمین مسکونی در محدوده ی شهرهای جدید و شهرهای مسکونی اقدام نماید که این زمین ها برای ساخت استیجاری مورد استفاده قرار بگیرند. این زمین ها در اختیار سازندگان ملک مسکونی قرار خواهد رفت که قصد ساخت و ساز حداقل 40 درصد اجاره ای را دارند. کلیه ی واحدهای مسکونی به سازندگان مسکن تعلق خواهد داشت.

کمک هزینه اجاره مسکن برای خانواده های کم درآمد

برای شهرهای زیر 500 هزار نفر مبلغ کمک هزینه اجاره ماهانه 200 هزار تومان و برای شهرهای بالای 500 هزار نفر مبلغ ماهانه 400 هزار تومان می باشد که سالانه 10 درصد افزایش خواهد داشت.

وام قرض الحسنه ودیعه مسکن برای خانواده هایی که می توانند بازپرداخت وام مسکن اخذ شده را داشته باشند. برای هر واحد مسکونی مبلغ 7.500.000 تومان با بازپرداخت 60 ماهه.

پرداخت 5 درصد از سود تسهیلات به عهده متقاضی خرید مسکن می باشد و پرداخت مابقی را سازمان برنامه و بودجه تعهد می نماید.

وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با همکاری متقابل کمیته امداد امام خمینی موظف به شناسایی خانواده های کم درآمد می باشد.


چهارشنبه چهارم 12 1395
(0) نظر
برچسب ها :
X