خريد فروش اجاره املاك
کاهش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر 50 متر/ عرضه‌ی آپارتمان‌های کوچک با قیمت مناسب

قیمت پایین آپارتمانهای متراژ کوچک و همچنین نزدیک بودن قیمت آن به قدرت خرید اکثر خانوارها موجب شده است که از دید آژانسهای مسکن، این نوع آپارتمانهای متراژ کوچک و ارزان قیمت در تهران تبدیل به یک کالای با ارزش شود چرا که همواره به تعداد زیادی مشتری دارند و به سرعت تبدیل به پول نقد میشوند.

طبیعتا معاملهی این نوع املاک بسیار آسانتر از خرید و فروش آپارتمانهای لوکس و گران قیمت و ویلاها است. همین امر سبب شده است که میانگین هر مترمربع آپارتمانهای زیر 50 متر حدود 100 الی 400 هزار تومان از سایر آپارتمانهای مجاور خود گرانتر باشند. زیرا افرادی که سرمایهی زیادی برای خرید مسکن ندارند ناچار به قبول این قیمت خواهند بود.

بررسی معاملات انجام شده بازار مسکن در ماه بهمن  نشان میدهد که تعداد زیادی از آپارتمانهای متراژ کوچک، برخلاف حالت مرسوم، با قیمتهای مناسب و حتی پایینتر از قیمت میانگین همیشگی در معرض فروش قرار داده شدهاند. به عقیدهی آژانسها و واسطهگران مسکن دلیل این امر افزایش نسبی قدرت خرید مردم است.

اعطای چندین نوع وام و تسهیلات خرید آپارتمان موجب شدهاست که اکثر متقاضیان خانههای ریزمتراژ به سمت خانههای کوچک متراژ و حتی متوسط متراژ روی آورند و در نتیجهی روند مرسوم بازار مسکن و خانههای زیر 50 متر تغییر کند. بنابراین در شرایط فعلی متقاضیان این نوع آپارتمانها میتوانند فرصت را غنیمت شمرده و با قیمت مناسب جهت خرید اقدام نمایند.


چهارشنبه چهارم 12 1395
(0) نظر
برچسب ها :
X